• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218517 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۱ - 12:00
نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است | پایش کیفی هوا در تمامی شهرهای استان مورد ارزیابی قرار گیرد
دادستان همدان مطرح کرد

نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است | پایش کیفی هوا در تمامی شهرهای استان مورد ارزیابی قرار گیرد

دادستان همدان ضمن انتقاد از وضعیت تعدادی از کارخانه‌های آلاینده شهرک‌های صنعتی و با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است، گفت: پایش کیفی هوا نه تنها در همدان بلکه در تمامی شهرها باید مورد ارزیابی قرار گیرد و بهره‌مندی از هوای پاک از اصلی‌ترین حقوق عامه است.

حسن خانجانی‌موقر، دادستان همدان در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت بررسی عملکرد دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک، اظهار کرد: بهره‌مندی از هوای پاک، از اصلی‌ترین حقوق عامه است و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پیگیر این حقوق برای رفع معضل آلودگی هوا است.

 

خانجانی‌موقر با بیان اینکه برخورداری از هوای پاک ضرورتی انکارناپذير برای حفظ سلامت آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: شناسایی منابع آلاینده هوا باید از سوی دستگاه‌های متولی انجام گیرد و با هر عامل ایجادکننده آلایندگی به جد برخورد شود.

 

وی افزود: پایش کیفی هوا نه تنها در همدان بلکه در تمامی شهرها باید مورد ارزیابی قرار گیرد و متناسب با منبع آلوده‌کننده، برای کاهش و از بین بردن آن اقداماتی انجام گیرد.

 

این مقام مسئول وجود برخی صنایع، کارخانه‌ها و به ویژه خودروهای شخصی را از دیگر عوامل به وجود آورنده آلایندگی هوا برشمرد و تصریح کرد: رفتن به سمت برخورداری از علوم روز دنیا به مانند نصب دستگاه‌های تسویه هوا در کارخانه‌ها، ورود خودروهای برقی، نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و آلاینده، نهال کاری، ارتقای فضای سبز و کمربند سبز شهری و البته تزریق اعتبارات لازم، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

 

دادستان همدان ضمن انتقاد از وضعیت تعدادی از کارخانه‌های آلاینده مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت: علاوه بر این مسئله، متأسفانه نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است و سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را از نظر آلودگی هوا تهدید می‌کند.

ارسال دیدگاه شما